Fransa'dan Renault, Almanya'dan VW yedek parça siparişi gelince nasıl yani dedim!

08-12-2023 13:34
Fransa'dan Renault, Almanya'dan VW yedek parça siparişi gelince nasıl yani dedim!


4-5 sene kadar önce Avrupa'daki yedek parça dağıtıcılarını gezmiştim. Tahmin edebileceğiniz üzere hepsinin de büyük ve sistemli depoları vardı. Raflardan koridorlar oluşmuş, her koridorun ve her rafın bir numarası var, aradığınız ürünü adres sistemiyle kolayca bulabilirsiniz. Bizim Anadolu perakendecisi geldi aklıma. Her raf hınca hınç dolu. Etrafta yeni gelmiş açılmayı bekleyen koliler... Bizim perakendecinin raflarını Avrupa'daki dağıtıcının deposuna yaysanız daha çok doluluk görürdünüz.

Tüccar bir babanın oğlu olarak yetiştim piyasada. Müşterilerin ihtiyaçlarını keşfet ve düzgün hizmet ver. Tamamda rekabet var.  Karlılık düşük. Farklı bir şeyler bulmak lazım. Bu noktaya geldiğim her seferinde aklıma ilk gelen Türkiye'de olmayan, üretilmeyen ürünleri yurt dışından bulup Türkiye'ye getirmek oluyordu. Bundan 25 sene önce uzak doğuya ilk gittiğimde ne gördüysem ithal etmek istemiştim. Çünkü Türkiye'de üretilmiyordu ve çok kısıtlı ithalat yapılıyordu. Aradan 25 sene geçtikten sonra artık ithal etmek için farklı ürün bulamaz olmuştuk. Onu 5 ayrı firma getiriyor, şunu burada 3 ayrı firma üretiyor. Bu firma Türkiye'ye kendi gelmiş ofis, depo vs. açmış...
İthalatın bir cazibesi kalmamıştı. Her şey var ama az olan bir şey vardı; Döviz! Ürünün çok dövizin azsa o zaman ihracat yapalım diye düşünürken telefon çaldı. Arayan Aliexpress Türkiye ofisi. Türkiye'den tüm dünyaya mikro ihracat yapma fırsatı ayağımıza gelmişti. Hemen mağazayı açtık. 

Fransa'dan Renault, Almanya'dan VW yedek parça siparişi gelince nasıl yani dedim! Evet hem de bir kere değil defalarca. Bu tesadüf olamazdı! Fiyatlarımız iyiydi ancak bu her ürün için geçerli değildi. 1 dolarlık ürüne kargo dahil 7 dolar ödüyorlardı.

Senelerdir Türkiye pazarında olan uluslararası meşhur yedek parça markaları var.  Araştırma yapmadan aklıma gelen birkaç tanesi Bosch, Valeo, Delphi, Denso, Varta... Bunların tamamı Türkiye'de depo açmış durumda. Bazıları Türk imalatçılarına fason imalat yaptırmakta. Hatta Varta kendi tesisini kurmuş, üretim yapmakta. Bu firmalar Balkanlar, Kafkasya, Orta Doğu, Arabistan ve Kuzey Afrika ülkelerine satış operasyonunu Türkiye'den yürütüyorlar. Bunların Türkiye'yi seçmesi tesadüf olamazdı!

60 lı yıllarda ana sanayinin Türkiye'ye gelmeye başlaması dönüm noktası olmuştu. Sırasıyla Ford, Renault, Mercedes, Fiat, Toyota, Hyundai ve en son TOGG fabrikası kuruldu. Bu markaların imalata başlaması ülkemizde yan sanayiyi tetikledi. Özellikle Kocaeli, Bursa ve Konya'da ana sanayiye üretim yapan yüzlerce üretici oluştu. Bu üreticiler ana sanayinin disiplini ile kalite konusunda geliştiler. Ana sanayiye orijinal ürün üretirken aynı ürünü kendi markaları ile iç ve dış pazara da satmaya başladılar. 

Yedek parça ihracatını sadece üreticilerimiz yapmıyor. Toptancı firmalarımızda ihracat birimleri kurdular. Her sene ihracat rakamlarını döviz bazında yükseltiyorlar. 

Kısacası üretip ihraç ediyoruz, satın alıp ihraç ediyoruz ve daha da enteresanı ithal edip ihraç ediyoruz. Dünyanın yedek parça deposu olma yolunda ilerliyoruz. 

Hayırlı olsun.

IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.